En rosa foodtruck som tar Mexico till dig
Kund: Heta Köket
Uppdrag: Ny identitet

Att skapa ett helt nytt uttryck åt ett företag är ett hedersuppdrag. Vi jobbade med klara färger och ett tydligt uttryck för att Heta Kökets foodtruck ska synas var den än står.

design, identitet

Utmaning

Heta Köket är inte bara foodtruck och cateringföretag, utan dessutom mexikansk street food när den är som bäst. När företaget var nytt behövde köksmästaren William Hampton Coleman, som alla nya företagare, en tydlig visuell identitet för både företaget och sin nya foodtruck. Bilen importerades direkt från Mexiko och Södra tornet fick i uppdrag att ta fram ett komplett visuellt intryck med logotyp, webbsida och design.

Lösning och resultat

Södra tornet skapade en profil med enkel form för att ge ett tydligt och gediget intryck inom street food-segmentet. Heta Köket serverar ofta mat på festivaler och gatumarknader av olika slag, där det är viktigt att synas, ha ett tydligt och omedelbart formspråk och ett direkt tilltal. Identiteten är inspirerad av Día de muertos, ”De dödas dag”, som är en viktig religiös högtid i Mexiko.

Heta Köket
Heta Köket
Heta Köket foodtruck
Heta Köket foodtruck
Heta köket i Uppsala
Heta köket food truck i Uppsala
Heta Köket rosa logotyp

Fler uppdrag

Kulturanalys Norden
Kulturanalys Norden
design, identitet, webb
För en god sak
För en god sak
bokdesign, design, kampanj
Upplands bästa charkproducent
Upplands bästa charkproducent
design, digitalt, förpackning, identitet, kampanj, pr, socialt, strategi, webb
Vacciner funkar. Hur visar man det på ett bra sätt?
Vacciner funkar. Hur visar man det på ett bra sätt?
design, kampanj, pr, socialt, strategi
Karta och kompass för kulturälskare
Karta och kompass för kulturälskare
identitet, kampanj, socialt
UNT Soul
UNT Soul
design, kampanj, socialt
Ladda fler uppdrag