Kulturanalys Norden
Kund: Kulturanalys Norden
Uppdrag: Grafisk profil

En myndighet som är experter på kultur och konst måste ha en uttrycksfull identitet. Ett geometriskt och modernt formspråk om du frågar oss.

design, identitet, webb

Bakgrund

Kulturanalys Norden är en helt ny myndighet. De har i uppdrag att ta fram statistik och kunskapsunderlag för beslutsfattare som vill utveckla den nordiska kulturpolitiken och stärka det nordiska kulturlivet. De behövde en grafisk profil som hjälper dem i sin uppgift att prata, dela och visa på hur kulturen fungerar i norden.

Lösning och resultat

En logotyp ska vara enkel, funktionell och igenkännbar. Därför är symbolen ett stiliserat K och N. Idén med triangeln kommer från myndighetens tre ben: Statistik, utvärdering och kundskapsbank. Profilen är enkel men uttrycksfull och lyfter fram konstformer och känslor genom bild och grafik.

”Det har varit inspirerande och lärorikt att samarbeta med Södra tornet och vi är otroligt nöjda med vår webbplats. Den nya grafiska identiteten speglar oss och kommunicerar tydligt vilka vi är och vad vi står för.”

Karolina Windell, verksamhetsledare på Kulturanalys Norden.

Fler uppdrag

Kulturanalys Norden
Kulturanalys Norden
design, identitet, webb
Upplands bästa charkproducent
Upplands bästa charkproducent
design, digitalt, förpackning, identitet, kampanj, pr, socialt, strategi, webb
Vacciner funkar. Hur visar man det på ett bra sätt?
Vacciner funkar. Hur visar man det på ett bra sätt?
design, kampanj, pr, socialt, strategi
För en god sak
För en god sak
bokdesign, design, kampanj
Karta och kompass för kulturälskare
Karta och kompass för kulturälskare
identitet, kampanj, socialt
UNT Soul
UNT Soul
design, kampanj, socialt
Ladda fler uppdrag