Karta och kompass för kulturälskare
Kund: Destination Uppsala
Uppdrag: Kulturnatten

Ett snyggt, kul och bra sätt att hjälpa Kulturnattsbesökare att välja bland 600 evenemang? Varsågod.

identitet, kampanj, socialt

Utmaning

175 000 besökare varje år gör Kulturnatten i Uppsala till Sveriges största kulturevenemang. Med ett utbud på mer än 600 olika evenemang, hur ska du hitta det som passar just dig? Lösningen ska dessutom vara enkelt delbar, fin att se på och locka så många som möjligt att engagera sig.

Lösning och resultat

För att nå en bred målgrupp och skapa interaktivitet skapade Södra tornet Kulturtestet, där fem frågor ringar in vilken kulturpersonlighet besökaren är. Baserat på principerna bakom Myers-Briggs personlighetstester avgjordes om du är exempelvis Hitchcock eller Pippi Långstrump. Utifrån resultatet presenterade systemet personliga rekommendationer om passande evenemang. Sammanlagt gjorde närmare 5000 personer testet inför Kulturnatten.

Kulturnatten i Uppsala – Kulturtest
Kulturnatten i Uppsala. Kulturestet, vilken kulturperson är du?
Anna Odell
Vilken kulturperson är du?
Beyonce
Salvador Dali
Vilken kulturperson är du?

Fler uppdrag

Kulturanalys Norden
Kulturanalys Norden
design, identitet, webb
För en god sak
För en god sak
bokdesign, design, kampanj
Upplands bästa charkproducent
Upplands bästa charkproducent
design, digitalt, förpackning, identitet, kampanj, pr, socialt, strategi, webb
Vacciner funkar. Hur visar man det på ett bra sätt?
Vacciner funkar. Hur visar man det på ett bra sätt?
design, kampanj, pr, socialt, strategi
Karta och kompass för kulturälskare
Karta och kompass för kulturälskare
identitet, kampanj, socialt
UNT Soul
UNT Soul
design, kampanj, socialt
Ladda fler uppdrag