Goda resultat
För att lyfta några uppdrag vi gjort under året kan jag bland annat nämna Karlstads universitet. Tillsammans har vi utvecklat universitetets varumärke och tagit fram ett rekryteringskoncept, med mycket hjärta, som resulterat i ökat antal ansökningar. Vilket också var målet.
I början av året släppte Lindvalls kaffe sina nya förpackningar, som vi fått äran att ta fram. Nu ser vi att anrika Lindvalls tar för sig mer och mer, både i butik och digitalt. Något som gör oss både stolta, glada och fikasugna.
Och så Unibap, det spännande Uppsalabolaget inom rymdteknologi med hela världen som marknad. Vi är så upprymda över att få jobba med deras långsiktiga marknadskommunikation. Tillsammans har vi nu landat deras nya profil.
Slutligen vill jag lyfta Naturum, ett spännande projekt där vi utvecklat ett utställningskoncept för att berätta om klimatets påverkan på oss och vår miljö. Båda utställningarna kommer vara öppna för allmänheten sommaren 2025 – i naturum Tåkern i Östergötland och Trollskogen på Öland.
2025 går i kreativitetens och kontinuitetens tecken
Det är med insikter och kreativitet vi skapar relevant och värdeskapande kommunikation. Men vi ser också att ett löpande och envist kommunikationsarbete är nyckeln till att på riktigt nå fram och skapa förändring. Med vår tjänst Din marknadsavdelning ser vi till att du håller i tills effekten kommer.
Det finns många praktiska och smarta knep som gör arbetet både enklare och bättre. Ai är ett av dom. Men det är först när artificiell och kreativ intelligens samarbetar som magi uppstår. Våra kreatörer, med sin erfarenhet och kreativitet, kommer alltid vara en garant för relevans och elegans i allt vi levererar till dig som kund.
Men nu är det alltså dags att knyta ihop 2024. Vilket händelserikt år. Ytterligare en tid då världen är i behov av kommunikation som en god kraft. Utmaningar som kräver nya smarta samarbeten och konstellationer för att vi tillsammans ska lyckas bidra till samhällets nödvändiga förändring. I år har vi verkligen levt som vi lär. Under året uppstod nämligen byråtycke, och vi slog oss samman med Komson. Vilken fullträff. Två härliga företagskulturer möttes, och nu står vi här med ett starkt erbjudande också för företag.
Södra tornet är en kunskapsbyrå som skapar märkbart intressant kommunikation. Vi vet att god kommunikation både är en del av lösningen på många samhällsproblem och en förutsättning för att företag ska nå sina affärsmål. Hör av dig så berättar jag gärna mer om hur vi kan hjälpa dig under 2025. En god julhelg och ett kreativt nytt år önskar jag dig.
/ Tomas, vd