De vinnande bidragen är:
- Smuggelhundarna
Uppdragsgivare: JordbruksverketKampanjen Smuggelhundarna syftar till att belysa riskerna med att köpa en smugglad hund. I tre teman och lika många filmer berörs ämnen som rabies, falska vaccinationsintyg och hemska transportförhållanden. Kampanjen vann silver i Svenska Designpriset i kategorin: Rörlig bild/film – information.
- Uppsalahems års- och hållbarhetsredovisning
Uppdragsgivare: UppsalahemFör Uppsalahem har Södra tornet gjort en rad uppdrag genom åren, men den här gången var det deras års- och hållbarhetsredovisning som fick stå i rampljuset. Den vann silver i kategorin Information – Årsredovisning – Print.
Fakta om Svenska Designpriset
- Svenska Designpriset är hela Sveriges tävling i design och kommunikation. Tävlingen är öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning och visuell kommunikation.
- 35 tävlingskategorier samt Juryns pris, Årets våghals och Årets designer.
- Vinnaren koras till 50 % av juryröster och 50 % av folkets röster.
- Tävlingen arrangeras av Batteri Kommunikation AB.