Att skapa ett helt nytt uttryck åt ett företag är ett hedersuppdrag. Vi jobbade med klara färger och ett tydligt uttryck för att Heta Kökets foodtruck ska synas var den än står.
Heta Köket är inte bara foodtruck och cateringföretag, utan dessutom mexikansk street food när den är som bäst. När företaget var nytt behövde köksmästaren William Hampton Coleman, som alla nya företagare, en tydlig visuell identitet för både företaget och sin nya foodtruck. Bilen importerades direkt från Mexiko och Södra tornet fick i uppdrag att ta fram ett komplett visuellt intryck med logotyp, webbplats och design.
Södra tornet skapade en profil med enkel form för att ge ett tydligt och gediget intryck inom street food-segmentet. Heta Köket serverar ofta mat på festivaler och gatumarknader av olika slag, där det är viktigt att synas, ha ett tydligt och omedelbart formspråk och ett direkt tilltal. Identiteten är inspirerad av Día de muertos, ”De dödas dag”, som är en viktig religiös högtid i Mexiko.