En rosa foodtruck som tar Mexiko till dig
Kund: Heta Köket
Uppdrag: Ny identitet

Att skapa ett helt nytt uttryck åt ett företag är ett hedersuppdrag. Vi jobbade med klara färger och ett tydligt uttryck för att Heta Kökets foodtruck ska synas var den än står.

design, identitet

Utmaning

Heta Köket är inte bara foodtruck och cateringföretag, utan dessutom mexikansk street food när den är som bäst. När företaget var nytt behövde köksmästaren William Hampton Coleman, som alla nya företagare, en tydlig visuell identitet för både företaget och sin nya foodtruck. Bilen importerades direkt från Mexiko och Södra tornet fick i uppdrag att ta fram ett komplett visuellt intryck med logotyp, webbplats och design.

Lösning och resultat

Södra tornet skapade en profil med enkel form för att ge ett tydligt och gediget intryck inom street food-segmentet. Heta Köket serverar ofta mat på festivaler och gatumarknader av olika slag, där det är viktigt att synas, ha ett tydligt och omedelbart formspråk och ett direkt tilltal. Identiteten är inspirerad av Día de muertos, ”De dödas dag”, som är en viktig religiös högtid i Mexiko.

Heta Köket
Heta Köket
Heta Köket foodtruck
Heta Köket foodtruck
Heta köket i Uppsala
Heta köket food truck i Uppsala
Heta Köket rosa logotyp

Fler uppdrag

En rimmad film om HPV
En rimmad film om HPV
animering, copy, design
Rökfri miljö
Rökfri miljö
kampanj, pr, strategi, varumärke
En destination i förvandling
En destination i förvandling
design, sociala kanaler, varumärkesplattform, webbplats
Gerhardsson och Tynkkynen
Gerhardsson och Tynkkynen
copy, grafisk profil, webb
Värnar människan  i forskning
Värnar människan i forskning
grafisk profil, strategi, text, webbplats
Ny identitet för Uppsala taxi
Ny identitet för Uppsala taxi
design, identitet, pr, strategi
Ladda fler uppdrag