Hem för olika
Kund: Uppsalahem
Uppdrag: Kampanj

Sedan 1946 har Uppsalahem varit en trygg bostadsvärd för Uppsalaborna. Med sina 17 000 bostäder är de stadens ledande bostadsbolag – en stor och viktig aktör inom allmännyttan. Men med nya utmaningar i samhället är det viktigt för Uppsalahem att visa att de har ett brett och inkluderande utbud av bostäder, för alla. Det blev startskottet för Södra tornets och Uppsalahems samarbete.

film, kampanj, sociala medier, varumärkesplattform

Utmaning

Uppsalahem hade ett behov av att visa sitt breda erbjudande, sin inkludering, och att de är en trygg hyresvärd. Södra tornets uppdrag var att skapa ett strategiskt koncept som skulle kunna genomsyra allt Uppsalahem gör. Ett koncept som ringar in deras existensberättigande och som skulle vara en del av hela deras varumärke och dagliga arbete.

Lösning

För att förtydliga Uppsalahems erbjudande, och fylla det med värme och mänsklighet, tog vi fram ett kommunikationskoncept som sammanfattar allt det som Uppsalahem står för: Hem för olika. Med det visar vi att man alltid kan känna sig hemma i Uppsalahems bostäder, oavsett vem man är och vilken fas i livet man befinner sig. Konceptet påminner om att vi människor har så mycket gemensamt, oavsett bakgrund och förutsättning. Att olikheter inspirerar och förgyller – det är dom som är hela grejen.

Uppsalahems hållbarhetsredovisning och årsredovisning
Uppsalahems hållbarhetsredovisning och årsredovisning
Uppsalahems hållbarhetsredovisning och årsredovisning
I hem för olika kan alla hitta hem

Utvalda uppdrag

Låt livet svänga
Låt livet svänga
film, kampanj
Hem för olika
Hem för olika
film, kampanj, sociala medier, varumärkesplattform
Inga konstigheter
Inga konstigheter
kampanj, kommunikationskoncept
Visa din vilja
Visa din vilja
design, kampanj, pr, strategi
Ladda fler uppdrag