Konkurrensen hårdnar i butikshyllorna. Små producenter konkurrerar med jättefabriker och kedjornas egna varumärken. Andersson & Tillman har idag ett varumärke som rimmar bättre med både vad de är och vad de vill vara.
I Uppsala med omnejd höjer Andersson & Tillman ribban i kött- och charkdiskar med vällagade produkter av hög kvalitet, tillagade med omsorg och utan onödiga tillsatser.
Allt kött kommer från de egna slakterierna i Faringe och Lövsta, vilket innebär att Andersson & Tillman kan skryta med att ha full kontroll över hela produktionskedjan. Det är svårt för de riktigt stora tillverkarna.
Utmaningen? Att visa upp skillnaden – vad som faktiskt är Andersson & Tillman. Att skapa en bild av det lokala, engagemanget, omsorgen och viljan att bygga ett företag som tar största möjliga hänsyn till djur och omvärld.
Södra tornet har uppdaterat Andersson & Tillmans varumärke. Den nya logotypen är en tydligare kvalitetsmarkör som bevarar och förfinar maneret och tillför en mer stilfull typografi. Till logotypen hör begreppet ”Mat från Uppland”, som nu är Andersson & Tillmans sätt att säga ”närproducerat” och samtidigt tala med hemmamarknaden.
Södra tornet ligger också bakom Andersson & Tillmans webbsida, som fick Svenska Publishing-Priset 2014 för bästa konsumentsajt.
Under de senaste åren har Södra tornet och Andersson & Tillman samarbetat kring reklamfilm, radiospottar, pr, närvaro på sociala medier, nya förpackningar och mycket annat.