Använd PR för att bygga relationer och stärka varumärket
PR, eller public relations, är konsten att skapa, vårda och utveckla relationer mellan din organisation och dina olika målgrupper. Det handlar helt enkelt om att bygga förtroende och skapa en positiv uppfattning av ditt företag i allmänhetens ögon.
Vi vet och förstår att PR är en långsiktig och strategisk process. Därför ser vi oss som din partner som aktivt och kontinuerligt arbetar med att stärka ditt företags varumärke och kommunikation. Genom strategisk planering, relationsskapande och framtagande av nyhetsvärda berättelser hjälper vi dig att nå ut till din målgrupp. På ett meningsfullt sätt, för att skapa positiv inverkan.
Du syns i de kanaler du förtjänar
Reklam räknas som köpt utrymme – annonser, direktreklam och bioreklam där du betalar för att synas.
Egna kanaler är exempelvis den egna webbplatsen, nyhetsbrev och de egna lokalerna.
Förtjänade kanaler, PR, handlar om att erbjuda intressanta budskap som andra vill sprida, just för att de är så bra. Men ofta mixar man. Ett event kan exempelvis både vara köpt utrymme och väldigt bra PR.
PR är relationsskapande
PR handlar om att bygga relationer, en process som kräver tid och engagemang. Vi kan hjälpa dig att etablera och vårda relationer med media, kunder, medarbetare, leverantörer och allmänheten. Genom att förstå målgruppernas behov och förväntningar kan vi tillsammans skapa meningsfulla och positiva relationer.
Vårt mål är att ditt företags budskap når ut till rätt målgrupper. Det kräver nyhetsvärde och relevans. Därför behöver vi arbetar tätt tillsammans med dig och ditt företag för att hitta de vinklar och berättelser som kommer att få uppmärksamhet i media.
Så här arbetar vi med PR
Vårt arbete inleds alltid med en grundlig analys av din organisation och dess omvärld. Vi identifierar målgrupper, intressenter och aktuella frågor. Med avstamp i det utvecklar vi en strategi och en plan som för arbetet framåt.
Vi mäter och utvärderar resultatet av PR-insatserna för att se vad som fungerar bra, och vad som kan förbättras. Det hjälper oss att finjustera vår strategi och fortsätta skapa positiv påverkan.
Exempel på leveranser:
- pressmeddelanden
- medierelationer
- talespersonsträning
- evenemang och presentationer
- medieövervakning
- medieträning
- rapporter och mätning
- strategisk rådgivning
- PR-plan
- PR-strategi
- kurser om PR