Vid krishantering behöver du en kriskommunikationsplan och -strategi
Vill du undvika en kris? Eller förbereda din organisation för kriskommunikation? Då kan vi hjälpa dig med både medieträning, strategier och planer för just kriskommunikation.
När ditt företag eller din organisation går igenom en kris är det till stor hjälp att ha en plan för kriskommunikation. Det blir ett viktigt stöd för arbetssätt och kommunikation, både internt och externt. Att ta fram en plan ökar verksamhetens kristänkande, beredskap och kan faktiskt bidra till att förebygga kriser.
Omvärlden bedömer inte bara ditt företag eller organisation utifrån själva krisen, utan lika mycket utifrån hur krisen hanteras. När eller om företaget utsätts för negativ uppmärksamhet i media är det viktigt att ta initiativet, att agera snabbt, och att vara öppen och ansvarstagande.
Så här arbetar vi med kriskommunikation
Vi ser till att din plan är tydlig och grundad i din varumärkesplattform och kommunikationsstrategi. I vårt arbete utgår vi alltid från verksamhetsmålen och visionen för ditt företag eller din organisation. Genom att identifiera potentiella risker och utmaningar, skapar vi en karta för hur ni ska kommunicera och agera när/om det blir en kris. På det sättet är ni väl rustade inför framtida utmaningar.
Exempel på leveranser:
- kriskommunikationsstrategi
- kriskommunikationsplan
- medieträning
- utbildning i kriskommunikation